donderdag 10 augustus 2017

April 14 2017 Al even op de plank: updates van Rody, Levi, Marley. 3 van de 7 pups die 21 aug. 2014 van Spanje naar Nederland vlogen.

Rody, die als klein pupje op straat zwierf, ging naar Frank en Olga in Houten, die altijd asieldieren hebben. Olga haalde Rody samen met haar oppaskinderen rechtstreeks van de luchthaven.



‘Ik heb het erg naar mijn zin bij mijn baasjes. Er zijn elke dag oppaskinderen die mij net zo fijn knuffelen als het vrouwtje. Ik ben mee geweest naar TsjechiĆ« en Duitsland en Tweede Kerstdag naar Soest: heerlijk. We gaan vaak fijn wandelen. Lekker rennen. Ik blijf wel in de buurt. Stel je voor dat ik ze kwijt raak. Ik hoef niet meer in een bench, omdat ze weten dat ik dat niet leuk vind. Bij het vrouwtje in de auto moet het, want anders spring ik zo op de kindjes. Dat vind ik allang goed, als ik maar mee mag. Als de bench van mijn vriendinnetje Zwieber open staat, ga ik er wel in liggen, als ik bij haar op bezoek ben. Soms komt ze gezellig bij liggen. Met wat draaien passen we er net in. Ik kan heel goed alleen thuis blijven, maak niks stuk. Als de baas en het vrouwtje thuiskomen, spring ik rond als een pingpong balletje. Ik blaf alleen, als iemand aanbelt, maar dat mag. Dank je wel dat ik de kans kreeg naar dit vrouwtje en de baas te gaan. Ik wil hier nooit meer weg. En zij willen mij ook nooit meer kwijt gelukkig. Pootje van Rody en lieve groetjes van mijn baasjes.

Levi is weer zo’n mix waarbij het heerlijk raden is naar alles wat er in kan zitten.

 Ook Levi zwierf op straat. Ze woont nu in Alkmaar, helemaal aan de rand van de polder, bij baasjes die haar geestelijk en fysiek volop aan haar trekken laten komen. Lange polderwandelingen, veel contact met andere honden, trainingen, spel, maar ook veel knuffelen en lekker op de bank bij de baasjes liggen.




‘Het gaat heel goed. Levi ligt te dutten op de bank. Over een uurtje mag ze weer mee naar buiten. Ze is natuurlijk een heel belangrijk deel van ons ‘gezin’ en lijkt zich de laatste tijd nog aanhankelijker op te stellen. Vinden wij helemaal niet erg, lekker veel knuffelen. Ze is nog net zo lief en vrolijk als in het begin.’

De vrolijke, pientere, pittige Marley zat bij een chaotische zigeunerfamilie met stapels dieren.
 Marley bij Toni in Spanje    

Marley met broertjes Bob en Rooney in het zwembad zonder water bij Toni


 Marley in het Spaanse veld

Marley woont nu in het Friese plaatsje De Knipe. Ze hebben al jaren Spaanse honden. Ze hoopten dat hij hun angstige Bongo tot steun zou worden. Volgens bazinnetje Francis kan Marley wel bij het circus, zo hoog springt hij.   

Marley

Marley met Bongo

‘Marley heeft wel wat grootheidswaanzin. Denkt soms dat hij heel wat is. Vooral als hij aan de riem zit. Als hij los is, gaat het prima met andere honden. Samen met Bongo gaat het goed. Ik heb momenteel een step om uit te proberen. Honden heb ik aan de heupgordel. Marley denkt dat hij een Husky is. Gaat als een speer voor de step uit. Op een gegeven moment de honden los gemaakt. Nou, Marley bleef rennen. Hij is ontzettend snel. Nog even bij Bongo klieren, die ook snel is. Schitterend om naar te kijken. Hij is wel bang voor vuurwerk. Een zielig bibberend hondje was het. We zijn allemaal blij met hem.’


Geen opmerkingen:

Een reactie posten