woensdag 19 juli 2023

December 17 2020 De liefde spat weer van de baasjes af! En ze krijgen het met gulle hand terug.

 Sommigen vinden ons te kritisch (‘het lijkt of ik een kind uit China van u moet adopteren’), maar de resultaten zijn ernaar en er komen weinig honden terug! En dat terwijl we ook geregeld dieren helpen met minpunten: qua uiterlijk, gedrag, fysiek, leeftijd, langzitters. Verdienen juist zij niet zorgvuldige plaatsing na hun ontberingen en afzien? Hier weer hartverwarmende updates: motiverend om door te gaan, voor hun redders en voor ons.. (Een piepkleine selectie, maar wees verzekerd dat elke update gekoesterd wordt.)



Snoef geb. okt. 16, ad. okt. 18, Oss

‘Ik zocht en vond haar, precies wat ik wilde en dan sluit je haar in je 💖 en daar zal ze altijd blijven. Wat zijn we blij met ons hondenmeisje.’

*Mijn naam is Snoef en mijn ras kruising Spaanse waterhond/pumi

*Waar ik bang voor ben: alles wat herrie maakt

*Waar ik een hekel aan heb: de achterbuurman met zijn motor

*Waar ik slaap: in een van de vele mandjes of bij vrouwtje op bed

*Ga ik naar een trimsalon: nee, ons vrouwtje knipt mij in model

*Vind ik autorijden leuk: ja, want dan gaan we mee met de uitlaatservice van vrouwtje

*Snurk Ik: nee, ik kan heel hard rennen in mijn slaap

Vrouwtje Patricia oefende net zo lang met de enge paraplu, tot Snoef over haar angst heen was. ‘Onze Snoef moet nog wel wat verder leren, maar dat komt goed, alles op haar eigen tempo. Wil je te veel, dan slaat haar gedrag om in angst en zet ze het op een rennen. We zeggen dan, ojee, onze Snoef wordt hieperdepieper.’

 Pietertje

Pietertje geb. aug. 12, ad. nov. 17, Heeswijk-Dinther

Na het dodingsstation leerde Pietertje weer geloven dat hij niet voor zijn plekje hoefde te vechten en mocht blijven. Het vele, schelle geblaf is met liefde en zachte hand omgebogen.





Harvey geb. mei 13, ad. dec. 18, Kropswolde

Een prachtig telefoontje: ‘Ik wil het even kwijt, jullie zijn zeer welkom om zelf te zien hoeveel we van Harvey houden. We hebben 1000-en foto’s en een hele powerpoint presentatie van hem.’ Een lang straatleven plus 2.5 jaar Spaans asiel gaven Harvey soms een wat treurige blik in zijn ogen. Daaronder een gouden hondje dat na 5.5 jaar gouden baasjes kreeg.



Bikkel geb. juni 16, ad. okt. 18, Balkbrug

‘Bikkel en Bram hebben alle zenders afgezappt, maar de tv is slaapverwekkend.’ Na 2 jaar ellende werd Bikkel bevrijd. Mishandeld door zijn 1e baas, toen aan de ketting bij een hoarder in een chaos lijkend op grofvuilstort. Nu is Bikkel vrolijk, enthousiast en een blij lid van de zaterdagmorgen speurgroep in Havelte. Paniekaanvallen: voorbij. Pijn: voorbij na verwijdering van zijn rechterheupkopje, gevolgd door revalidatie van hydrotherapie en massage.




Jack geb. schatting 2008, ad.sept. 20, Enschede

‘Wat is hij toch lief en pienter. Helemaal thuis. Ligt lekker in bed, hij is een lekkere slaapkop. Maar ook heerlijk actief met spelen en de bal. We zijn erg blij met hem, iedereen vindt hem een mooie hond en dat is hij ook.’ Bij toeval werd Jack ontdekt in een te krappe bench met doek erover. Op het nippertje. 9 maanden opgesloten. Van alles mis: verkleurd door de urine, zo slecht gebit, mager, hartruis, ontstekingen … Jack is nu ons voorbeeld van veerkracht en levenslust met zijn zeehondenblaf en volle kracht vooruit.



Beer geb. maart 14, ad. aug. 16, Leeuwarden

‘Beer is volwaardig gezinslid. Passend bij zijn aard ziet hij het als zijn taak ons te beschermen en bewaken. Voor een voormalig zwerfhond die zijn eigen regie had om te overleven in de bergen in Andalusië heeft hij zich geweldig aangepast. Van beide kanten onvoorwaardelijke liefde.’ Beer, 70 cm schoft, heeft Mastin invloed: gevoelige en zelfstandige kanten. Dwing ze niet, geef respect. Dat beseft bazinnetje Rigt met haar rustige, duidelijke aanpak van nature. De relatie Beer en kinderen is bijzonder. Een autistisch jongetje op de camping was gek op Beer, ze begrepen elkaar met één woord of blik. En als opa en Bjorn met de garage en autootjes spelen, is Beer zijn poot een oprit. Als hij er maar bij mag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten