dinsdag 31 oktober 2023

Augustus 27 2021 Van kansarme Picolo naar kansrijke Alfie: Hier kan geen internet advies tegen op.

 



In de refugio na de wasbeurt

Alfie is in Nieuw Beijerland sinds 20 mei 2020. Al flink getekend in zijn eerste 6 of 7 levensjaren: voorpoot kwijtgeraakt, in het dodingstation beland, koude winter in de refugio. Een kluif, samen met een pittig terriër karakter. Maar nu heeft Alfie de hoofdprijs. Zijn baasje gaat terug naar af, als iets niet werkt (Alfie dook bovenop de katten bv.), heeft (zelf)reflectie, en weet dat tijd een autonome factor is in het leven.





Uit onze app-wisseling: Gaat prima met de kleine frummel! Hij en rode kater Elmo slapen dagelijks tegen elkaar op de bank♥️ Laatst kwam de osteopaat, daarna stond zijn ruggetje recht en liep hij recht! Eerst was het altijd scheef. Recent een weekje bij de oppas logeren deed hij ook super goed. Alleen sprong hij daar van de tafel, waarna weer scheef, dus straks komt de osteopaat weer 😅 Blaft nog steeds als de deurbel gaat en springt enthousiast op tegen een ieder. Iha is hij wel steeds wat rustiger. Erg op mij gericht, spiegelt mijn stemming wat soms irritant is, maar zodra ik doorheb dat het door mij komt kan ik het oplossen. Hij laat zich makkelijk kammen, tandjes poetsen en is vnl blij of aan het slapen, dan maakt hij eerst een troon van kussens voor zichzelf 😂 Hij pakt iedereen in, zowel bezoek als onderweg op straat.



Ik zit ook in het proces van starten met een hulphond. Kreeg al een trainer/coach toegewezen en daar kan ik nu ook met alle vragen rondom Alfie terecht wat maakt dat ik ook met hem weer dingetjes aan het trainen ben en hem steeds beter weet te lezen en begrijpen, zo fijn. Dingen als spelen snapt hij nog niet en andere honden blijven soms spannend, dus ik denk dat een stabiele hond ernaast ook voor hem iets gaat zijn om van te leren en zich aan op te trekken. Maar samengevat gaat het dus ontzettend goed en ben ik nog steeds heel blij met hem ♥️


Begin dit jaar kreeg ook Erica's moeder een buitenlands hondje. Vrij angstig. Gromde als Alfie te dichtbij kwam. Ook dat gaat rustig aan de goede kant op. Soms samen wandelen of in de tuin. Niet te snel ook samen binnen. Weinig internet adviezen kunnen toch op tegen deze combi van creativiteit in aanpak, rustig trainen, terug durven keren op je schreden, tijd zien als autonome factor.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten